تأثير گروه خوني بر عادات غذايي
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

تأثير گروه خوني بر عادات غذايي

 تأثير گروه خوني بر عادات غذايي

شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه چرا برخي افراد دستگاه ايمني يا گوارش قوي‌تري دارند و برخي ديگر نه؟ چرا برخي افراد مي‌توانند به راحتي گوشت يا شير را هضم كنند


اما گروهي ديگر دچار مشكل مي‌شوند؟ نتايج برخي از تحقيقات نشان مي‌دهد كه اين قبيل مسايل تا حدي به گروه خوني شما وابسته است...


انسان‌ها از بسياري جهات با هم تفاوت دارند. اين تفاوت در گروه‌هاي خوني آنها نيز وجود دارد. فردي كه گروه خوني A مثبت دارد، نمي‌تواند از فردي با گروه خوني B منفي خون بگيرد


زيرا در اين صورت بدنش به شدت واكنش نشان مي‌دهد. در مورد موادغذايي نيز همين مساله صادق است، يعني برخي موادغذايي كه بدن بعضي افراد به خوبي مي‌پذيرد با دستگاه گوارش برخي ديگر از افراد سازگار نيست.


البته در اينكه دستگاه گوارش مي‌تواند خود را سازگار كند، شكي نيست اما اگر بدانيد چه موادغذايي‌اي با بدن شما سازگارتر هستند، نيازي نيست بي‌دليل دستگاه گوارشتان را خسته كنيد.


گروه خوني O

گروه خوني O، قديمي‌ترين و رايج‌ترين گروه خوني است كه از 50 هزار سال پيش تاكنون در رگ‌هاي انسان‌ها جريان داشته است. بررسي‌ها نشان داده‌اند گروه خوني انسان‌هاي اوليهO بوده و با توجه به اينكه آنها بيشتر گوشتخوار بوده‌اند، پس بدنشان با اين ماده غذايي سازگار شده است.


معده افرادي كه گروه خوني O دارند اسيد و تمام آنزيم‌هاي لازم براي هضم پروتئين‌هاي حيواني را به اندازه كافي توليد مي‌كند. از سوي ديگر، گروه خوني O دهنده جهاني است


اما فقط از گروه O مي‌تواند خون دريافت كند. از ديگر مزيت‌هاي اين گروه خوني، سيستم ايمني قوي و متابوليسم خوب است.

جالب است بدانيد سيستم ايمني خوب و قوي‌ اين گروه، باعث مي‌شود بيشتر به بيماري‌هاي خودايمني مبتلا شوند و ميزان ابتلا به آلرژي نيز به همين علت در آنها بالاتر است.

دستگاه گوارش دارندگان گروه خوني O به راحتي با غذاهاي جديد سازگار نمي‌شود و جز پروتئين با ساير گروه‌هاي غذايي مشكل دارد. اگرچه اين عدم تحمل را نمي‌توان مسوول بروز مشكلات موثري در اين افراد دانست، ولي ظاهرا در مقابل زخم‌هاي معده و اثني‌عشر حساسيت بيشتري دارند.


از آنجا كه دستگاه گوارش افراد داراي اين گروه خوني با مصرف پروتئين مشكلي ندارد، ميزان چربي دريافتي‌شان بالاست و به همين علت خطر ابتلا به گرفتگي شرايين و ناراحتي‌هاي قلبي – عروقي در آنها افزايش مي‌يابد. به كساني كه گروه خوني‌شان O است، توصيه مي‌شود

ميزان مصرف پروتئين‌هاي حيواني را كاهش دهند و سعي كنند سبزي را وارد برنامه غذايي‌شان كنند، در ضمن مراقب مصرف غلات، كلم و سبزي‌هاي خشك باشند زيرا بدن آنها در هضم گلوتن كمي دچار مشكل است.


گروه خوني A

اين گروه خوني از حدود 20 هزار سال پيش يعني از زماني كه كشاورزي رونق گرفت، پديدار شد. كشاورزان زندگي خود را از طريق شكار، دامپروري و زراعت مي‌گذراندند و گروهي زندگي مي‌كردند و فعاليت فيزيكي آنها به نسبت كمتر از پيشينيان خود بود.


زندگي جديد، اين مردم را با غذاهاي گياهي سازگار كرد و از آنجا كه زندگي‌ها گروهي‌تر و بيماري‌ها همه‌گير شدند، سيستم ايمني آنها نيز قوي‌تر شد. برعكس سيستم ايمني، دستگاه گوارش دارندگان گروه خوني A به دليل مصرف بيشتر گياهان ضعيف‌تر است و در هضم پروتئين‌هاي حيواني دچار مشكل مي‌شود. به نظر مي‌رسد


اين افراد در ابتلا به سرطان معده و روده بزرگ از ساير گروه‌هاي خوني مستعدتر باشند. بيشتر افرادي كه گروه خوني A دارند، گياهخوارند زيرا در هضم گوشت و شير مشكل دارند. توصيه ما به اين افراد مصرف كمتر گوشت و شير و در عوض مصرف بيشتر سبزي‌ و غلات است.


گروه خوني B

تقريبا 10 هزار سال است كه اين گروه خوني به وجود آمده و دليل آن هم به مهاجرت انسان‌ها در پي تغييرات آب‌وهوايي برمي‌گردد. آمار نشان مي‌دهد اين گروه خوني بيشتر در اروپاي شرقي و ميان جوامع يهودي شايع است.


ميزان سازگاري افراد داراي اين گروه خوني با هر نوع آب‌وهوا بسيار بالاست و به‌طور كلي از سيستم ايمني، عصبي و فيزيكي خوبي برخوردارند. دارندگان اين گروه خوني نيز همانند گروه خوني O، بيشتر در معرض ابتلا به بيماري‌هاي خودايمني‌اند و در برابر بيماري‌هاي ويروسي بسيار ضعيف هستند.


علاوه بر اين، افراد دارنده گروه خوني B، با احتمال بيشتري به عفونت‌هاي باكتريايي نظير استرپتوكوك پنومونيه و اشرشياكولي مبتلا مي‌شوند. دستگاه گوارش آنها تقريبا با هر ماده غذايي سازگار است و به‌راحتي مي‌توانند لبنيات بخورند.


گروه خوني AB

تعداد دارندگان اين گروه خوني چندان زياد نيست. تقريبا هزار سال است كه اين گروه خوني به وجود آمده و مي‌توان گفت تركيبي از 3 گروه خوني است. گروه خوني AB مي‌تواند از هر 3 گروه دريافت داشته باشد اما فقط مي‌تواند به گروه خوني خود خون اهدا ‌كند. بدن دارندگان گروه خوني AB با جهان مدرن بسيار سازگار است. دستگاه گوارش آنها به نسبت ضعيف‌تر از دارندگان گروه خوني O است و به‌راحتي نمي‌توانند پروتئين‌هاي حيواني را هضم كنند زيرا مقدار اسيد معده آنها كاهش يافته و به قدر نياز آنزيم ترشح نمي‌كنند. با اين حال، ميزان مصرف گوشت قرمز و موادغذايي مدرن مانند انواع فست‌فود در آنها بالاست. سيستم ايمني آنها نيز تا حدي ضعيف عمل مي‌كند و به همين علت در برابر باكتري‌ها و آلرژن‌ها به‌راحتي از پا درمي‌آيند.


حرف آخر

ويژگي‌هاي جسمي‌اي كه براي دارندگان گروه‌هاي خوني ذكر شد، عموميت ندارد. درست است كه گفته مي‌شود دارندگان گروه خوني B مي‌توانند شير را به خوبي هضم كنند اما اين دليل نمي‌شود اگر فردي با گروه خوني B به شير آلرژي دارد، خود را مجبور به مصرف آن كند.


در ضمن، اگر گروه خوني شما O است و به‌راحتي مي‌توانيد پروتئين حيواني مصرف كنيد، قرار نيست در مصرف گوشت قرمز زياده‌روي كنيد. فراموش نكنيد كه تعادل هميشه حرف اول را مي‌زند.

منبع: هفته نامه سلامت

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي

 

ريزش مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 917
بازدید کل : 66217
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما